Přejít k obsahu Přejít k hlavnímu menu

PRAHA 31. března (VS ČR) - Věznice Vinařice, ve které provozuje call centrum společnost A-Giga v současné době pomáhá i na národní informační lince pro občany v souvislosti s pandemií nákazy COVID 19. Linka 1212 je aktuálně často přetížená, takže se společnost A-Giga ve spolupráci s Věznicí Vinařice rozhodly pomoci tuto linku posílit poskytnutím operátorů. V call centru vinařické věznice pracuje ve funkcích operátorů na 60 vězňů ve směnném provozu.

"Pro pomoc lince 1212 jsme proškolili sedm operátorů ve výkonu trestu, kteří pro tuto práci splňují předpoklady a kteří se řídí rozsáhlým manuálem. Na jejich činnost dohlíží náš zaměstnanec,“ objasnila jednatelka společnosti A-Giga Věra Babišová.

Operátoři vyřizují konkrétní dotazy volajících občanů a přepojují je v rámci aplikace na kompetentní pracoviště ministerstev zdravotnictví a vnitra, na psychologickou pomoc a další, informují je o kontaktech na zdravotní pojišťovny a další instituce.

Společnost A-Giga vybavila pracoviště přímo ve věznici potřebnou technikou, veškerá komunikace se monitoruje, nahrává a ukládá, pracoviště též monitoruje kamera. Jako všichni operátoři i společnost A-Giga vykonává tuto činnost bez nároku na odměnu, stejně tak odsouzení se zapojili dobrovolně a sami chtějí pomáhat.

„V současné složité době platí více než kdy jindy, že vězeňská služba pomáhá. Nabídka pomoci občanům, kteří jsou v souvislosti s aktuální situací v tísni a zapojení vězňů do této práce, je pro nás samozřejmostí,“ řekl generální ředitel Vězeňské služby ČR Petr Dohnal.

Fotogalerie

Sdílet článek

Facebook
Platforma X