Přejít k obsahu Přejít k hlavnímu menu
  • Chovanci může být umožněno užívání ústavního telefonu a dalších ústavních komunikačních prostředků, a to zejména ke kontaktu s osobami blízkými, soudem ustanoveným opatrovníkem, nebo orgány a organizacemi zabývajícími se ochranou lidských práv.
  • Chovanec má právo využívat ústavní telefon ke kontaktu s obhájcem nebo advokátem oprávněným ho zastupovat. Náklady spojené s použitím telefonu hradí chovanec, pokud ředitel ústavu nerozhodne jinak.
  • Vězeňská služba oprávněna seznamovat se formou odposlechu s obsahem telefonátu a pořizovat jeho záznam.
  • Kontrola se netýká telefonátů chovance s
    • s obhájcem nebo advokátem, který je oprávněn chovance zastupovat,
    • s orgány veřejné moci,
    • s Veřejným ochráncem práv,
    • s diplomatickou misí anebo konzulárním úřadem cizího státu,
    • s mezinárodní organizací, která je příslušná k projednávání podnětů týkajících se ochrany lidských práv.
  • O použití telefonu chovancem vede ústav evidenci obsahující údaje o datu uskutečnění telefonického hovoru, volaném čísle a o jménu osoby, s níž byl telefonický hovor uskutečněn. Do této evidence se rovněž zaznamená odepření přístupu k telefonu.